Loading Events

• This event has passed.

First Thursday / Primer Jueves

April 4 at 5:00 pm - 8:00 pm

On the first Thursday of the month the Tucson Museum of Art and Historic Block offers extended hours and pay-what-you-wish admission from 5:00 p.m. until 8:00 p.m. On April’s First Thursday we invite you to explore the museum’s centennial exhibition Time Travelers: Foundations, Transformations, and Expansions at the Centennial through different lenses offered by time, space, and culture.

During First Thursdays TMA provides space for emerging and established food vendors throughout Arizona to offer pop-ups and encourage guests to support local businesses and foodie creatives. On April fourth, purchase Caribbean food from Empanadas el Dominicano.

The evening will include a cash bar serving beer and wine, art and gallery activities led by Ami and Laila, live music by Flor de Nopal, a chance to connect with local organization Community Gardens of Tucson and from 6:00 – 7:30 p.m. a Death Cafe (register here) facilitated by Alice Vath and Cara Carrillo.

First Thursday is presented by an anonymous donor.

Register Here

El primer jueves de cada mes, el Museo de Arte y Bloque Histórico de Tucson ofrece horarios extendidos y entrada de pago-lo-que-desees desde las 5 p.m. hasta las 8 p.m. El Primer Jueves de abril lo invitamos a explorar la exhibición centenaria del museo Viajeros del Tiempo: Fundaciones, Transformaciones y Expansiones durante el Centenario a través de diferentes lentes que ofrece el tiempo, el espacio y la cultura.

Durante los Primeros Jueves, TMA brinda espacio para que los vendedores de comida emergentes y establecidos de Arizona ofrezcan ventanas emergentes y alienten a los invitados a apoyar a las empresas locales y a los creativos gastronómicos. Este cuatro de abril, compre comida caribeña de Empanadas el Dominicano.

La noche incluirá una barra en efectivo que sirve cerveza y vino, actividades de arte y galería dirigidas por Ami y Laila, música en vivo de Flor de Nopal, una oportunidad de conectarse con la organización local Community Gardens of Tucson y de 6:00 a 7:30 p.m. un Death Café (regístrese aquí) facilitado por Alice Vath y Cara Carrillo.

Primer Jueves es presentado por un donante anónimo.

Regístrate Aquí

Date: